Klaas Verplancke maakt nieuwe affiche Voorleesweek
Illustrator Klaas Verplancke heeft het campagnebeeld voor Voorleesweek 2025 gemaakt. De slogan voor deze editie is 'Blijf voorlezen!' Voorleesweek is een jaarlijkse campagne van Iedereen Leest om het belang en het plezier van voorlezen te onderstrepen. De campagneweek loopt dit jaar van 22 tot 30 november.
Klaas Verplancke geniet internationale bekendheid als illustrator, animator, art director, schrijver, spreker, jurylid en uitgever van zijn eigen BANG! magazine. Hij kreeg eerder al opdrachten van The New Yorker, The New York Times, Pentagram, MoMA, Marc O’Polo en vele anderen.
Hij maakte voor dit jaar een humoristische, dynamische affiche in krachtige kleuren. Blijven voorlezen, zelfs in gekke situaties, dat kunnen de personages op zijn affiche als de besten! In de supermarkt, op een achtbaan, in de ruimte... Voorlezen kan overal en altijd. En het is niet gebonden aan leeftijd of persoon: iedereen kan voorlezen, en ieder beleeft plezier wanneer iemand voor hem/haar/hen voorleest. Zelfs een vis!
De affiche, het logo en de verschillende illustraties kunnen nu al gedownload worden op www.voorleesweek.be. Vanaf eind augustus kan je het drukwerk ook bestellen.