FAQ webshop Iedereen Leest

Via onze webshop kan je verschillende promotiematerialen bestellen. Hieronder zetten we alle veelgestelde vragen op een rij. Maakte je een fout in je bestelling, neem dan zo snel mogelijk contact op met ons via info [at] iedereenleest.be (subject: Bestelling%20met%20nummer%20...) . Vermeld daarbij telkens je bestelnummer. Die vind je in de bevestigingsmail die je automatisch ontving (check ook je map met ongewenste e-mails).


Wat vind ik in de webshop van Iedereen Leest?

Je vindt er alle beschikbare promotiematerialen van campagnes (zoals Jeugdboekenmaand, Voorleesweek, Vlaanderenleestdag) en programma's (zoals Boekstart (enkel voor deelnemende gemeenten), de Leesjury).

Moet ik een account aanmaken? Hoe doe ik dat?

Zonder account kan je geen bestelling plaatsen. Via Mijn Iedereen Leest kan je jou gratis registreren. Je gegevens worden bewaard zodat je later makkelijk opnieuw materialen kan bestellen.

Kan ik een account voor mijn organisatie aanmaken?

Je account staat altijd op je eigen naam. In je account kan je wel jouw organisatie toevoegen (zie twee vragen verder).

Kan ik als particulier iets bestellen?

Zeker! Zorg dat er in je account op Mijn Iedereen Leest een adres is ingevoerd. Dit adres kan je dan selecteren tijdens het bestelproces.

Hoe koppel ik mijn account aan een organisatie?

Op Mijn Iedereen Leest kan je - eens ingelogd - kiezen voor 'Organisatie toevoegen'. Zoek je organisatie en vraag toegang. Staat jouw organisatie niet in het lijstje, dan kan je deze als nieuwe organisatie toevoegen.

Hoe plaats ik producten in mijn winkelmandje?

Onder elke productbeschrijving kan je aanduiden hoeveel exemplaren je wenst. Nadien klik je op 'Aan winkelmandje toevoegen' om het product in je mandje te plaatsen.

Hoe zie ik wat er in mijn winkelmandje ligt? Hoe wijzig ik mijn winkelmandje?

Je kan het overzicht van producten in je winkelmandje steeds bekijken en aanpassen.

Hoe bestel ik de producten uit mijn winkelmandje?

In het overzicht van jouw winkelmandje klik je onderaan op 'Bestellen'.

Hoe vul ik de facturatiegegevens aan?

Via Mijn Iedereen Leest kan je de facturatiegegevens aanvullen. Dit hoef je slechts één keer te doen. Nadien onthoudt ons systeem jouw gegevens van zodra je inlogt. Je kan ook een e-mailadres toevoegen die alle facturen moet ontvangen.

Kan het leveradres anders zijn dan het facturatieadres?

Natuurlijk! In de stap 'Facturatie en levering' kan je bij leveringsgegevens het vakje 'Identiek aan facturatiegegevens' uitvinken en dan een ander adres selecteren. Een leveradres toevoegen moet via Mijn Iedereen Leest.

Wat is een bestelbon en hoe geef ik het bestelbonnummer door?

Bij veel gemeentes/overheidsorganisaties mag een factuur enkel volgen op een bestelbon, waarmee de organisatie bevestigt goederen aan te kopen (in dit geval bij Iedereen Leest). Als jouw organisatie op basis van je geplaatste bestelling een bestelbon opmaakt, kan je dit aanduiden tijdens je bestelling. Iedereen Leest maakt dan pas een factuur aan nadat ze deze bestelbon ontvangt. Beschik je reeds over de bestelbon? Dan kan je deze (of het bestelbonnummer) al toevoegen tijdens je bestelling. Je kan - eens ingelogd op Mijn Iedereen Leest - via Mijn facturen telkens een bestelbon uploaden op een later moment.

Kan de facturatie via Peppol/Mercurius (systeem voor e-facturatie, vaak gebruikt door overheidsorganisaties) verlopen?

Dat kan! Bij de stap 'Bestelbon' kan je dit aanvinken.

Hoe kan ik betalen?

Verloopt de facturatie niet via een bestelbon of Peppol/Mercurius, dan kan je ofwel veilig online betalen (met bancontact, een kredietkaart of een bankapp) of betalen per overschrijving.

Wat nadat mijn bestelling is afgerond?

Je ontvangt enkele minuten nadat je jouw bestelling afrondde een e-mail met het overzicht van jouw bestelling en verdere informatie omtrent betaling of facturatie. Die e-mail komt misschien terecht in je map met ongewenste e-mails.

Wanneer ontvang ik mijn pakje?

Elke bestelling maken we binnen de week klaar voor verzending, tenzij anders aangegeven.

Wat moet ik doen als ik iets verkeerd besteld heb?

info [at] iedereenleest.be (Neem zo snel mogelijk contact op per e-mail en vermeld je bestelnummer.) Die vind je in de e-mail die je ontving na je bestelling te hebben geplaatst.